Best Practices

Dutch Food Creators is "the best of both worlds" van Sablebonne Communications en Venemans Advies.
Hieronder een overzicht van de "Best Practices" van beide bedrijven.

Sablebonne Communications: Best Practices Food

Verre historie:
- Hoy Rookworst: diverse retail- en consumentencampagnes
- Limco diepvries producten: diverse foodservice concepten
- FanoFinefood: diverse retailcampagnes
- Huls vleeswaren: diverse consumentencampagnes
- Ekro kalfsvlees: conceptontwikkeling
- Koninklijke Olland: foodservice koffieconcepten

Recente historie:
- Waddenbrood: redesign logo and branding
- Poisson & Cuisine: visretail branding, corporate design, instore design
- Dr. Oetker: foodservice pizzaconcept
- Streekproductengroothandel: branding, catalogi
- Limondaine branding en brand activatie
- PekaKroef standconcept
- IGP Pays d'Oc media- en retailpromotions en pers relaties
- "Alles begint met melk": EU campagne


Venemans Advies: Best Practices

Van Hoeckel Grootverbruik (Institutionele dochter Sligro Food Group):
- Motiveren en begeleiden commerciële organisatie (jaarlijkse omzetgroei van 2000 tot 2004 van 10-15%; leverde een omzetgroei van ruim € 10 miljoen op)
- Introductie van dagvers-pakket, begeleiden commerciële organisatie en integratie leveranciers (omzetgroei ongeveer € 15 miljoen)
- Opzetten en introduceren van convenience-assortiment Sligro; zorgen dat commercie hier enthousiast mee aan de slag ging. Leidde er op termijn toe dat Sligro zelf convenience-producten ging produceren.
Jumbo Supermarkten:
- Begeleiden van 11 filialen van Jumbo supermarkten: leidde tot aanzienlijke rendementsverbeteringen.

Venemans Advies/Dutch Food Creators:
- Het vinden en plaatsen van goed commercieel personeel voor Nederlandse food-bedrijven (o.a. Delifrance, LambWeston/Meijer, Smilde Bakery, FrieslandCampina, Compass Catering, Vers Aan Tafel en Hoppe Group).
- Het adviseren van Nederlandse food-bedrijven met als doel nieuwe markten te betreden of hun positie op markten verder te verbeteren (o.a. Gebroeders van der Ende, Schmidt Zeevis, AGF Thijssen, CNFKoetsier en een aantal andere MKB-bedrijven).
- Het adviseren van bedrijven in de Nederlandse food-markt bij het ontwikkelen van nieuwe en vernieuwende producten de marktintroductie ervan (o.a. le Petit Pecheur, New Food Vision, Wereldkeuken/de Indische, Confiserie "de Grens").
- Het adviseren van buitenlandse food-producenten bij de introductie van hun producten op de Nederlandse markt (o.a. Marine Harvest, Icelandic Gadus en Cal Valls (biologische vruchtensappen)).
- Het verzamelen en interpreteren van voor de toekomst van de food-industrie informatie, met als doel de performance van onze opdrachtgevers verder te verbeteren (o.a. Natuur & Milieu, Het Nationale Maaltijd Onderzoek).
- Het ontwikkelen van een "gezond" snoepconcept.
- Het uitvoeren van marktonderzoek ten behoeve van de introductie van buitenslandse artisanale food-producten.
- Het ontwikkelen van een strategie om met vis-producten succesvol te worden op de Nederlandse foodservice-markt.
- Introductie van een assortiment ambachtelijke food-producten uit de Alpenlanden